keskiviikko 11. syyskuuta 2013

34 raskausviikko ja hius asiaa!

Tänään mennään rv 33+1, eli 34 raskausviikko menossa. Nyt alkaa olla tän mahan kanssa jo vähän tukalat oltavat :D Sängyssä kyljeltä kyljelle kääntyminen on yhtä tuskaa ja kyykkyyn ei meinaa päästä sitten millään! Tuntuu että nyt on aika jotenkin jämähtänyt paikoilleen kun nämä viikot menee nyt jotenkin todella hitaasti, siltä ainakin tuntuu..
Mutta joo, ajattelin kirjoittaa vähän mun hiuksista. Ensinnäkin oon nyt jättänyt noi mun hiustenpidennykset kokonaan pois, ehkä joskus harvoin voin laittaa jos on joku erikoinen tilaisuus esim, mutta nyt aion luopua niistä ainakin hetkeksi. Syynä on se, että huomasin kuinka ne on katkonu mun hiuksia tuolta päänahan läheltä todella paljon! Ja oon vihdoinkin saanut leikautettua nuo kuivat ja kärsineet latvat pois, minkä takia ei oo hiukset aiemmin kasvanu oikeestaan yhtään.. Nyt siis yritän jos nämä tästä kasvais, ja vältän hiuksien föönaamista, suoristamista ja kaikenmaailman tököttejä millä oon nämä hiukseni joskus pilannut. En kyllä suoraansanoen viihdy tässä lyhyessä tukassa ollenkaan, mutta pitää yrittää olla kärsivällinen ja odottaa että se alkaa kasvamaan.
Toinen asia on tämä hiusten väri. Oon tehnyt suuren virheen kun oon laittanu hiukset ihan mustaksi.. Juurikasvua tulee parinviikon välein ja ihan vaaleaa, mikä nyt ei kovin mukavalta näytä. Olis pitänyt pysyä siinä vaaleanruskeassa joka yhdessä vaiheessa oli. Tällästä väriä mulla on ollut hiuksissa ennen mustaa:

 Tästä vaaleenruskeesta tykkäsin paljon!


Oon nyt ajatellut että annan näitten hiusten nyt levähtää ilman pidennyksiä ja kasvaa, ja sitten kun ne on tarpeeksi pitkät, niin alkaisin ihan kampaajalla raidoittamalla vaalentamaan pikkuhiljaa vaaleenruskeeseen/vaaleeseen sävyyn. Ja semmoset moniväriset raidoitetut hiukset olis just kivat.
Tottakai siihen menee aikaa kun ihan mustasta aloittaa raidoittamisen, ja sitä virhettä en enää tee, että teen kotona värinpoistoja ja niillä vaalennan. Niin oon tehnyt kahdesti ja lopputulos on ollut ihan hamppuset hiukset joita on täytyny lyhentää aika rankasti.. Ja jos raidoittamalla alan vaalentamaan, niin annan värjäyskertojen välillä olla riittävästi aikaa että hius saa levätä. :) Suurinpiirtein tälläiseen lopputulokseen tahtoisin joskus päästä: (kuva Googlesta)


Mutta joo, malttaa pitää jos tahtoo suurinpiirtein tuollaiseen lopputulokseen päästä. :) Onko täälä jollain kokemusta tuosta raidoilla vaalentamisesta? Miten kauan menee aikaa jos ihan mustasta tahtoo vaaleammaksi, esim just joku vaaleanruskea?

T. Sonja

9 kommenttia:

  1. Hei,
    Itse oon aikoinani vaihdellut hiusten väriä melkoisen tiuhaan tahtiin. :D Tummanruskeesta mustaan ja siitä taas vaaleeksi...
    Ensimmäisen kerran vaalensin kotona värinpoiston avulla ja kyllä letti oli aika koetuksella... Mutta pikkuhiljaa sain tukasta (oranssin kautta) kauniin vaalean, vaikkakin vähän kärsineen.
    Toisen kerran kun vaalensin tummanruskeasta, niin olin paljon fiksumpi ja tein sen kampaajalla raidoittamalla. Mun huippu hyvä kampaaja sai jo ensimmäisellä värjäyskerralla tummanruskeasta tukasta tuon värisen kun tossa googlen kuvassa. Hän teki hiuksiin jonkun kevyen värinpoispesun, laittoi ihan vaaleita raitoja ja sitten muihin "ylijääneisiin" hiuksiin laittoi vaaleanruskeaa väriä. Hiukset ei kärsineet yhtään! Uskon että sinäkin voit hyvällä kampaajalla saada jo yhdellä käynnillä liki ton kuvan lopputuloksen. Jos ihan kauttaaltaan vaaleakssi haluaa niin siihen tarvitaan sitten enemmän raidoituskertoja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, joku tuon kuvan kaltanen väri ois tavotteena, ja pitää kokeilla et kuinka vaaleeksi kampaaja saa sit ekalla kerralla :) Tosin mä oon värjänny mustaks jotai vuoden, niin se väri on niin kerenny kerrowstua varsinkin latvoihin :/

      Poista
  2. Nuo vaaleanruskeat on upeat! Sopis miun mielestä paljon paremmin siulle kuin kävis vaaleammat. Ite oon vaalentanu varmaan ihan kaikista väreistä...Kampaajalla saa varmaan mustastakin aika nopsaan vaalennettua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäki tykkään noista vaaleenruskeista :) Mä en näköjään opi virheistä ku oon jo paristi laittanu takas mustaks vaikka oon kovalla työllä saanu vaalennettua.. :/ Mut toivotaan et jossai vaihees lopputulos ois joku vaaleenruskee/vaalee :)

      Poista
  3. Oli pakko tulla kommentoimaan kun oon ite miettinyt ihan samaa omille hiuksilleni, mutta lähen taas vaaleisiin hiuksiin lisäämään tummia raitoja. Semmoset moniväri sävyiset hiukset olisi ihanat. Oon itekki tässä nyt kasvattamassa hiuksia ja sitten kun meidänkin pieni tupsahtaa maailmaan niin alan pikku hiljaa lisäämään tummaa väriä hiuksiin. Saa nähä millainen loppu tulos siitä sitten tulee :D saatan kyllä mennä ihan kampaajalle, että en pilaa näitä hiuksia. mutta siis hyvä ide varmasti :) en vaan tiedä miten kannattaa lähteä mustiin hiuksiin lisäämään vaaleeta väriä.. Ootko muuten huomannu onko sulla nyt raskaus vaikuttanut paljon hius laatuun? Itellä kans alkanu katkeilemaan hiukset tosi paljon ja pistän sen ihan raskauden piikkiin ku ennen ei oo katkeillu näin paljon vaikka oisin suoristanutkii ja nyt katkee ihan tosi paljon jos laittaa vaikks nutturalle..

    Tsemppii ja voimii ison ihanan mahan kanssa :) kyl se aika nopresti alkaa taas kohta mennä, toivotaan niin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, moniväriset on kivat ja ei niin tylsän näköset :) Ja ne on luonnollisen näköset! Mäkin alotan vasta sit tän värjäilyn joskus ku vauva on syntynyt. Mulla on raskaus vaikuttanu tosi hyvin hiuksiin :) Ne on kasvanu paljo nopeempaa ja paljon paksummat! :) Kai se vaihtelee että joillakin menee hiukset huonoon kuntoon ja joillakin parempaan=)Kiitos ja samoin sinne tsemppii ja hyvää loppuraskautta! :)

      Poista
    2. Niin ne on sellai eloisan näköiset jos on montaa väriä hiuksissa :) Ei siis sillä, etteikö blodit tai mustat ois eloisan näköiset.

      Hyvä, että on vaikuttanut hyvin :) Mulla on kyllä kasvaminen tiheentynyt huimaa vauhtia, mutta tän hiusten katkeilun oon kyl huomannut. Tosi inhottavaa :/ Mutta muuten nääkin tuntuu ihan hyvältä :)

      Ja kiiitos paljon tsempeistä :)

      Poista
  4. Kiitos haasteesta,teen sen kun joku päivä ehdin :) onnistuin poistamaan itteni Rakkauden palasia-blogin haltijoista joten tein uuden blogin :D pienikullannuppu.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. Oho se olikin pienikullannuppu.blogspot.com :D

    VastaaPoista